Open Line en WorkplaceBuddy gaan samen klanten (pro)actief ondersteunen in de veranderlijke wereld van Microsoft 365. De diensten van WorkplaceBuddy worden ingezet om de managed services van Open Line beter te gebruiken bij gebruikersadoptietrajecten, (klantspecifieke) ondersteuning en inspiratie.
WorkplaceBuddy levert video- en chatbotcontent die eindgebruikers helpt met technische of functionele vragen rond Microsoft 365, maar biedt ook content die eindgebruikers inspireert om meer met Microsoft 365 te doen. Open Line biedt, met de inzet van WorkplaceBuddy, naar eigen zeggen een ’toegankelijk extra kanaal’ waardoor eindgebruikers sneller binnen en buiten kantoortijden worden geholpen. Het inzicht van WorkplaceBuddy stelt zowel klanten als Open Line zelf in staat om eindgebruikers gerichter mee te nemen in de mogelijkheden van ICT en hiervoor waar nodig de dienstverlening aan te passen en de eindgebruikers digitaal vaardiger te maken.
Toekomstige werkplek
Vanuit strategisch oogpunt wil Open Line komende jaren met WorkplaceBuddy verder bouwen aan het ontwikkelen van chatbottechnologie en artificial intelligence. Hiermee zullen zogenaamde citizen developers (technische voorlopers in de organisatie) verder worden ondersteund, maar zal ook laagdrempelige technische tooling kunnen worden gerealiseerd om organisaties te ondersteunen bij verdere automatiserings- en efficiëntieslagen.
Zo is Workspace365. Open Line recent benoemd tot ‘Thriving Partner’, de hoogst haalbare partner status van Workspace365. Open Line brengt Workspace365 en WorkplaceBuddy technisch en functioneel samen in haar werkplekpropositie. Zo zal de chatbot en e-learnings van WorkplaceBuddy direct beschikbaar zijn vanuit Workspace365 waardoor eindgebruikers nog laagdrempeliger kwalitatief geholpen worden om het maximale uit hun IT-aanbod te halen.
Bron: Open Line